راهنما :
با خیال راحت خرید کنید .پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست .در صورت هرگونه مشکل در خرید آنلاین و دریافت فایل با شماره 09159886819 - صارمی اسمس بدهید .

۰

13 - اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل گوشه گیری فاطمه را برطرف نمایم

 اقدام پژوهی اقدام پژوهی مشترک و قابل استفاده برای همه لیست دو

13 - اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل گوشه گیری فاطمه را برطرف نمایم

نمونه اقدام پژوهی کامل درباره گوشه گیری مناسب آموزگار ، دبیر ، هنر آموز

معرفی :

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل گوشه گیری فاطمه را برطرف نمایم - قابل استفاده برای همه دوره های ابتدایی و راهنمایی  - فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن - تعداد صفحات بیست و چهار  صفحه - قیمت فقط سه هزار تومان

 

مقدمه

        علم از آن نقطه و آن زمان آغاز شد که بشر به فکر حل مسائل مختلف زندگی افتاد. به عبارت دیگر، تاریخ تولد بشر است. بشر اولیه برای حل مسائل و مشکلات خود از ابتدایی ترین مرحله شروع کرد و به کمک برخی از روابط تجربی قادر شد پیرامون خویش را کم و بیش بشناسد و بدین طریق پیچ  و تاب و فراز و نشیب هستی آگاه شد(دلاور،1380،ص 3).

یکی از این علوم، علم روانشناسی است. منظور از روانشناسی، علاوه بر پیشرفت علمی و صنفی بهبود بخشیدن به زندگی انسان نیز هست. این علاقه روزافزون روانشناسان به مسائل روزمره و علمی بشر ، موجب شده است که دانش ما در افراد،به ویژه کسانی که دچا مشکلات روانی هستند، به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.عدم سازش و وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهود و فراوان است.

در هر طبقه و صنفی و در هرگروه و جمعی ، اشخاص نامتعادلی زندگی می کنند. بنابراین در مورد همه افراد، اعم از کارگر و دانش پژوه، پزشک و مهندس، زارع ، استاد دانشگاه و غیره، خطرابتلا به ناراحتیهای روانی وجود دارد. به عبارت دیگر هیچ فرد انسانی در برابر امراض مصونیت ندارد(شاملو، 1378،ص 11).

رفتار کم رویی و انزواطلبی ، یکی از رفتارهای نسبتاً شایع است که فرد را به شدت آزار می دهد و اگر درمان نشود نوجوان را به سمت و سوی مشکلات دیگری مثل عدم اعتماد به نفس، افسردگی، اضطراب و زود رنجی سوق خواهد داد. عدم احساس توانمندی و کمی عزت نفس و نیز ناتوانی در بروز احساسات، بیان افکار و نظریات، خود باعث جدایی فرد از فعالیت های گروهی است.

گوشه گیری از نظرلغوی به معنای تنها و مجرد و در خلوت نشستن و از جمع کناره گرفتن است. گوشه گیر کسی است که از مردم دوری می کند وعزلت می گزیند و بدان وسیله خود را با محیط اطراف سازگار می سازد,البته هرنوع عزلت و در تنهای ماندن گوشه گیری تلقی نمی شود هر انسان گاه گاهی دوست دارد تنها باشد تا به خود شناسی وحل مشکلات زندگی بپردازد گوشه گیری زمانی حالت بیماری پیدا می کند که فرد از آمیزش با جمع و همنوعان بیزار و بیمناک باشد در این مورد اگر گوشه گیری بموقع درمان نشود به پیدایش حالات روانی شدید و افسردگی منجر می شود. (شفیع آبادی ، 1374، ص 94) .

کم بود محبت در خانواده می تواند یکی از علل بروز کم رویی باشد که توجه به به کودک و بر طرف کردن خواسته های او هم چنین تشویق و مورد مشاور ه قرار دادن می تواند در درمان این نقیصه کمک کند.

 در جلسه مشاوره معلم با اولیا که در هفته اول مهر ماه برگزار می گردد متوجه مردی شدم که درگوشه حیاط جدا از بقیه ایستاده از همان روز نظر من را به خود جلب کرد. از خود با تعجب سوال کردم چه طور شده یک مرد در جلسات اولیا آمده است؟! ( حضور پدران در جلسات مشاوره معلمان آنقدر کم رنگ شده است که حضور گاه به گاه یک پدر مورد تعجب واقع می شود)

مشکل فاطمه گوشه گیری و انزوا طلبی بود، پدرش چندین بار مراجعه کرده بود و از افت تحصیلی و بی علاقگی او در انجام تکالیف صحبت کرده بود و از اینکه علاقه ای ندارد که با سایر دانش آموزان دوست شود و همیشه توی لاک خودش است، نگران بود و خواستار حل مشکل دخترش شده بود.

حس انسان دوستان و مقتضیات شغل اینجانب ایجاب می کرد که نسبت به حل این مشکل باید احساس وظیفه نموده و تمام سعی و فکر خود را بکار انداخته تا مشکل این دانش آموز را حل کنم .

فهرست مطالب

مقدمه

توصیف وضعیت موجود(تشخیص مسئله)

گردآوری اطلاعات ( شواهد یک)

مصاحبه :

جلسه دوم( 17/7/89):

مصاحبه با معلم نیز می توانست به شناخت من از فاطمه کمک کند.

انتخاب راه حل های ممکن

انتخاب راه حل مناسب ، اعتبار بخشی و اجرای راه حل

اهم راهکار های ارائه شده به شرح زیر می باشد:

گرد آوری اطلاعات( شواهد 2)

مشاهده :

مصاحبه با پدر فاطمه( اردیبهشت 90)

مصاحبه با معلم فاطمه(اردیبهشت 90)

وضعیت تحصیلی

نتیجه

مبانی نظری پژوهش

گوشه گیری

علایم و نشانه ها

علائم گوشه گیری

علل

معالجه گوشه گیری

خلاصه

پیشنهادات

منابع وماخذ:


برای اطمینان شما عزیزان فایل پی دی اف این اقدام پژوهی  فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب سه هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب سه هزار تومان از لینک خرید زیر دریافت نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.در صفحه بعد از آن بر روی پرداخت از طریق کلیه کارت های عضو شتاب کلیک نمائید تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

برای مشاهده سایر اقدام پژوهی های مشترک و قابل استفاده برای آموزگاران ابتدایی و سایر دبیران بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

لیست اقدام پژوهی های مشترک 

 

( همچنین می توانید)

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 370 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران و معاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنید وبه سایر همکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی