راهنما :
با خیال راحت خرید کنید .پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست .در صورت هرگونه مشکل در خرید آنلاین و دریافت فایل با شماره 09159886819 - صارمی اسمس بدهید .

۰

490 - اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی چگونه توانستم علاقه دانش آموزان را به شاهنامه خوانی ارتقا دهم؟

 اقدام پژوهی

490 - اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی چگونه توانستم علاقه دانش آموزان را به شاهنامه خوانی ارتقا دهم؟

نمونه کامل اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی 

معرفی :

اقدام پژوهی دبیر ادبیات فارسی باموضوع:  چگونه توانستم  علاقه دانش آموزان را به شاهنامه خوانی ارتقا دهم؟ تعداد صفحات بیست و شش صفحه -  بصورت ورد و قابل ویرایش - قیمت 3000  تومان -

فهرست مطالب، چکیده و فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) در زیر آمده است :

 

 فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

توصیف وضع موجود

کلید واژه ها

مطالعه:

گردآوری شواهد یک

مصاحبه با تک تک دانش آموزان کلاس

مصاحبه یا خانواده ها

یافته های علمی

ارائه راه حلهای پیشنهادی

انتخاب راه حل پیشنهادی

گردآوری شواهد دو

محدودیت ها و موانع

نتیجه گیری

منابع و مآخذ

 

 

 

چکیده

شاهنامه‌خوانی بخشی از فعالیت‌های موسیقی نواحی است، موسیقی نواحی هم همان‌طور که درباره اش می‌دانیم مکتوب نیست و موسیقی شفاهی محسوب می‌شود. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم شاهنامه خوانی از چه زمانی آغاز شده است. موسیقی نواحی در روستاها جریان دارد و هر جا که تبدیل به شهر شده این نوع موسیقی هم آرام آرام کمرنگ و کمرنگ تر شده است. در روستا همه چیز شفاهی بوده و همه چیز جزئی از زندگی محسوب می‌شود. از این‌رو هر چیزی که از این فرهنگ شفاهی باقی مانده، انعکاس زندگی است.

هرجا روحیه حماسی میان مردم بیشتر بوده، شاهنامه‌خوانی هم رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است. مردمان غیورتر و جنگ‌جوتر در هر خطه‌ای که بوده‌اند نیاز به داشتن ادبیات، موسیقی و مواردی داشته اند که اوقات فراغت آنها را به حماسه گره بزند. رادیو و تلویزیون می‌تواند دوباره فرهنگ شاهنامه‌خوانی را در جامعه پررنگ کند. این روزها سرگرمی‌ها متفاوت شده و اگر جایی نقالی و پرده‌خوانی هم باشد، برای نسل امروز آن‌قدر بیگانه است که لحظات ابتدایی بایستد و با تعجب به اتفاقاتی که مقابلش رخ می‌دهد خیره شود تا کم کم متوجه ماجرا شود. هر چند نقالی و پرده خوانی کم کم مسیر فراموشی را می‌پیمایند، اما در این میان ظلم بیشتری به شاهنامه خوانی شده است. هر چند این سنت نیکو هنوز در نقاط مختلف کشورمان برگزار می‌شود، شاید شاهنامه‌خوانی با همان سبک و سیاق سنتی‌اش بیش از هر پدیده دیگری که با شاهنامه مرتبط است به فراموشی سپرده شده است. در آستانه بزرگداشت فردوسی این شاعر بزرگ پارسی گوی بر آن شدیم تا نظر کارشناسان را درباره فراز و فرودهای شاهنامه خوانی در ایران جویا شویم. ‌از 30 سال تلاش فرهنگی او تنها چند اسم ‌ می‌شناسیم و حتی با داستان‌هایشان هم آشنایی کاملی نداریم، اما هر چه باشد او فردوسی است، مرد بزرگی که هیچ‌وقت از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.

هرچند که ما در گذر روزها فراموشمان شده روزی روزگاری نه‌چندان دور داستان‌های شاهنامه همدم پدربزرگ‌هایمان بوده و پرده خوانی، نقالی و شاهنامه خوانی سهم عمده‌ای در زندگی‌شان داشته است.بنده در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم بر روی این موضوع خاص کار کنم و این تاثیر قابل درک را بر روی دانش آموزان اجرا نمایم. و دانش آموزانم را به خواندن شاهنامه علاقه مند نمایم.

برای اطمینان شما :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این اقدام پژوهی را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط  سه هزار تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف  :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را از لینک خرید زیر و بصورت انلاین و با قیمت سه هزار تومان بعد از پرداخت دریافت نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

سایر اقدام پژوهی های دبیر ادبیات فارسی را از لینک زیر مشاهده کنید (بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

 

لیست اقدام پژوهی ها دبیر ادبیات فارسی

 

( همچنین )

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 470 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه و هنرآموزان را از لینک زیر مشاهده کنید و به سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:

( روی لین ک زیر کلیک کنید)

 

 

لیست کلیه اقدام پژوهی ها

منبع : سایت علمی و پژوهشی آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی